Pages

Saturday 12 July 2014

Khasiat Vitamin E complex Shaklee

Salam Ramadhan penuh barakah semua. Alhamdulillah, kita sudah melalui menempuh ramadhan yang ke-13. Bersyukur masih dipanjangkan usia untuk beribadah pada Allah dibulan yang mulia ini. hari ini saya ingin membuat perkongsian mengenai Vitamin E Complex Shaklee. 

Tahukah anda  untuk mendapatkan khasiat 400IU Vitamin E ( bersamaan dengan sebiji capsule Vitamin E Shaklee) anda perlu makan:
1 kilogram gandum
500ml minyak safflower
8kg bayam
500g badam


Inilah khasiat-khasiat yang terkandung dalam sebiji kapsul Vitamin E Complex Shaklee.
Ada juga yang membezakan antara Vitamin E yang berada di pasaran, dengan Vitamin E Complex Shaklee.


Vitamin E Shaklee di peribuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, yg kaya dgn vitamin E, d-alpha tocopherol yg aktif diekstrak secara fisiologi dan digabung dgn 8 jenis vitamin E (alpha,beta,gama,delta).Ianya adalah vitamin E yg paling lengkap dipasaran.

Selain itu, ia juga mengandungi 10mg selenium semualjadi yg membantu tubuh kita menyerap vitamin E,memelihara membran sel-sel,sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.


Oleh kerana ramai yang suka mengamalkan vitamin E, jadi pasaran vitamin sangat luas. Sekiranya anda ingin membeli Vitamin E yang ada dipasaran, sila baca label Vitamin E yang ingin anda beli. adakah nama saintifiknya d-alpha tocopherol ? Sekiranya di awal pangkal bukan huruf 'd' berhati-hatilah kerana ia mungkin vitamin jenis sintetik dan tidak tulen serta merbahaya untuk tubuh badan kita.



Selain khasiat yang terdapat dalam gambar diatas, Vitamin E Complex juga mempunyai banyak manfaat-manfaat lain yang disumbangkan oleh grape seed yang terdapat dalam Vitamin E Shaklee seperti:
 • Meneutralkan bahan radikal bebas yang menyerang dan merosakkan sel DNA manusia
• Bertindak sebagai bahan antioksida mudah serap yang berfungsi untuk membantu
sistem tubuh manusia
• Berupaya menurunkan kadar LDL kolestrol
• Membantu meningkatkan kekuatan dan keanjalan salur darah
• Pemangkin kepada peningkatan tahap sistem imunisasi tubuh serta daya tahan
terhadap serangan penyakit
• Menyumbang bahan kolagen untuk kulit dan awet muda
• Menghalang pembengkakan dan keradangan
• Melancarkan perjalanan darah
• Mengurangkan gangguan ketahanan sistem tubuh untuk wanita yang hampir monopous
• Membantu memulihkan kesihatan sel dan tisu badan
• Mencantikkan kulit dengan menggalakkan pembaikan dan pembentukkan tisu
• Amat sesuai untuk ibu-ibu mengandung dan perkembangan janin di dalam kandungan
• Bertindak sebagai bahan anti bakteria, anti virus, anti kanser dan pelindung
kepada alahan
• Berfungsi sebagai penghalang oksidasi awal lipid, kerapuhan dan kekerasan
dinding kapilari darah.


Selain daripada Grape Seed extract yang terdapat dalam Vita E Shaklee, Selenium juga merupakan salah satu kandungan yang terdapat didalamnya. 

Apa itu selenium?

Selenium merupakan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh dan berfungsi sebagai antioksidan yang melawan radikal bebas.


 

Radikal bebas merupakan atom atau molekul yang sifatnya sangat tidak stabil, memiliki satu electron atau lebih yang tidak berpasangan, menimbulkan penyakit jantung, rematik, katarak, kanser dan lain-lain. Radikal bebas secara terus menerus terbentuk melalui proses dari dalam tubuh seperti peristiwa metabolisme sel normal, peradangan, kekurangan gizi dan juga dari luar tubuh seperti pencemaran ,sinar matahari, asap rokok, dan sebagainya.

 

Selenium merupakan mineral yang berfungsi sebagai antioksidan dalam tubuh. Selenium tidak dihasilkan sendiri oleh tubuh, tetapi diperoleh dari makanan sehari-hari, yang terdapat dalam ikan, padi-padian, daging, dan sayur yaitu brokoli. 
 
Jadi, fungsi selenium sangat penting bagi tubuh, antara lain:


  • Melawan radikal bebas, tubuh secara alami memiliki kemampuan untuk melawan radikal bebas yang merosak sel dan menimbulkan berbagai penyakit. Di dalam tubuh selenium bekerja sama dengan vitamin E sehingga berfungsi sebagai antioksidan.

  • Meningkatkan kekebalan tubuh, kerana selenium bekerja memperbaiki system imuniti (kekebalan tubuh ) dan fungsi kelenjar tiroid. Dari hasil penelitian selenium dapat mencegah kanser seperti kanser paru-paru, prostat, colorectal termasuk kanker kulit akibat paparan sinar matahari. Jadi selenium bermanfaat sekali untuk meningkatkan fungsi kekebalan tubuh.

  • Mempertahankan elastisiti (keanjalan) kulit bersama vitamin E, karena itu bila kadar selenium berkurang maka tubuh akan mengalami penuaan dini yaitu sel yang rosak sebelum waktunya. 

  • Kita di cadangkan mengambil 55 mikrogram selenium setiap hari. Selenium adalah nutrien penting yang menawarkan fungsi antioksidan, yang membantu meningkatkan sistem imun. Dijumpai di dalam tanah, tumbuh-tumbuhan menyerap dan ia tidak berkurangan apabila diproses. Ini adalah mineral penting dalam tubuh manusia kerana ia membantu kedua-dua sistem imun dan operasi tiroid kelenjar.
Bagaimanakah cara mendapatkan sumber selenium dalam diet harian?
Anda boleh pilih makanan yang kaya dengan Selenium seperti Brokoli, Tiram, Buah Tembikai, Bawang putih, dan bayam.
 

Semua sumber ini perlu menjalani proses masakan. Kalau masak dengan suhu panas yang tinggi atau terlalu ;lama. Segala nutrien yang ada akan hilang. Jadi bagaimanakah kita boleh mendapatkan sumber selenium tanpa melalui proses yang boleh menghilangkan nutriennya? Saya pilih Vita E complex Shaklee kerana mempunyai 10mg selenium semulajadi yang diperlukan oleh badan kita.

Selain daripada itu, gabungan selenium dan Vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan, terutama pada pergerakan sperma.



Sekiranya anda berminat untuk mencuba Vitamin E Complex Shaklee, anda boleh hubungi saya di nombor 013-3530853 atau emailkan pada saya di akmal_haziqah@yahoo.com.

Saya juga membuat COD di area Pasir Gudang, Johor, Kulai dan Kota Tinggi. Bagi yang inginkan barangan Shaklee boleh terus hubungi saya.

Konsultansi akan diberikan.

tetapi sekiranya anda mempunyai kad debit/ master card/visa, anda boleh:

Klik disini untuk order! 


No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates