Pages

Thursday 26 June 2014

ATASI MASALAH KOLESTROL TINGGI DENGAN PHYTOCOL-ST

 KOLESTROL TINGGI DIKALANGAN PENDUDUK MALAYSIA

Tahukah anda bahawa satu daripada  tiga orang dewasa di MALAYSIA mempunyai paras kolestrol yang tinggi. Satu daripada tiga kematian adalah disebabkan oleh penyakit jantung. Ia boleh dihidapi inioleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia, dan dalam jangkamasa panjang ini akan memberikan impak negatif kepada kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. Lebih menakutkan lagi, masih banyak individu tidak tahu yang paras kolestrol mereka sangat tinggi.


SIAPAKAH YANG BERISIKO MENGHADAPI KOLESTROL TINGGI?
  • Perokok
  • mempunyai berat badan yang berlebihan
  • yang menghidapi tekanan
  • mempunyai hati yang tidak sihat
Jika anda mempunyai kolestrol tinggi:
  • Risiko serangan jantung meningkat sebanyak 15.6%
  • Risiko angin ahmar meningkat sebanyak 11%
  • Risiko yang lebih tinggi untuk tekanan darah tinggi, penyakit hati seperti hati berlemak dan masalah ketidakseimbangan hormon yang akan menjejaskan fungsi seksual.

Terdapat dua jenis sumber kolestrol. pertama yang dihasilkan oleh hati kita dan kedua yang kita perolehi daripada makanan kita setiap hari. kolestrol yang kita makan akan meningkatkan paras kolestrol dalam darah kita. Kandungan kolestrol yang tinggi boleh menyebabkan peningkatan risiko penyakit jantung dan angin ahmar.


 dua jenis kolestrol utama dalam darah adalah:
  • LDL (Lipoprotein ketumpatan rendah)
  • HDL (Lipoprotein ketumpatan tinggi)
LDL juga dikenali sebagai kolestrol 'jahat' kerana paras kolestrol LDL yang terlalu tinggi boleh membentuk sejenis bahan melekit (plak) dalam saluran darah. Plak tersebut boleh menyebabkan saluran darah tersumbat sekaligus menyekat aliran darah.

Sebaliknya, kolestrol HDL dikenali sebagai kolestrol 'baik' kerana membantu mengangkut kolestrol dari saluran darah ke hati untuk disingkirkan. Dengan erti kata lain, HDL membantu membersihakn saluran darah kita.




APAKAH PENYEBAB UTAMA TINGGI KOLESTROL?

Makanan Malaysia yang tinggi lemak serta kalori merupakan punca terjadinya masalah kolestrol tinggi. Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pengambilan kolestrol tidak melebihi 300mg sehari. bagi mereka yang menghidapi masalah penyakit jantung hendaklah menghadkan pengambilan kolestrol kurang daripada 200mg sehari.

Cuba anda bayangkan, ini adala makanan yang diambil oleh orang Malaysia setiap hari. 


  jumlah kolestrol yang telah anda ambil adalah sebanyak 942mg kolestrol! Itu adalah tiga kali ganda lebih daripada pengambilan yang disyorkan.

Sekiranya anda mempunyai masalah kadar kolestrol yang tinggi, adalah dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat doktor sebelum membeli atau menggunakan apa-apa produk kerana dikhuatiri akan memberi kesan sekiranya dimakan sekali dengan ubat-ubatan yang telah dibekalkan oleh doktor.

Sekiranya anda ingin mencuba supplement sebagai alternatif lain kepada ubat, saya cadangkan anda untuk mencuba phytocol-st sebagai alternatif terbaik.




 Phytocol-st mengandungi 2000mg fitosterol yang mampu membantu menurunkan kolestrol LDL sebanyak 10-15%.



APAKAH FUNGSI FITOSTEROL?

Lebih dari 80 kajian membuktikan fitosterol membantu untuk menghalang penyerapan kolestrol dalam saluran darah secara semulajadi. Fitosterol ( dirujuk sebagai sterol dan sterol tumbuhan) wujud secara semulajadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, biji-bijian, legume, bijirin dan minyak sayuran.

BAGAIMANA FITOSTEROL BERFUNGSI?

Struktur fitosterol adalah hampir sama seperti kolestrol, dan dengan pengambilan fitosterol, ia akan bersaing dengan kolestrol untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman. Hasilnya, penyerapan kolestrol akan terhalang dan ia akan disingkirkan keluar bersama-sama fitosterol. Ini bermakna, semakin tinggi pengambilan fitosterol, semakin rendah kadar penhyerapan kolestrol yang akan diserap oleh badan kita dan sekaligus menurunkan kadar paras kolestrol LDL.

Tahukah anda, 10% penurunan LDL kolestrol akan merendahkan risiko penyakit jantung sebanyak 20%? 2000mg fitosterol mampu membantu menurunkan 10-15% LDL kolestrol berbanding dengan oat- betaglucan yang hanya mampu menurunkan sebanyak 5.5% LDL kolestrol sahaja. Selain itu juga fitosterol mambantu untuk keseimbangan tindakbalas imun bagi mengurangkan jagnkitan viral dan bakteria serta mengurangkan simptom alahan dan keradangan.

Bagi mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak serta kulit kepala berminyak juga bagus mengamalkan phytocol-st ini.

BAGAIMANA ANDA BOLEH MENDAPATKAN PHYTOCOL-ST INI?

Mudah sahaja!

Anda hanya perlu menghubungi saya ditalian 013-3530853 atau emailkan sebarang pertanyaan anda di akmal_haziqah@yahoo.com.

Setiap pembelian phytocol-st dengan saya, anda akan layak mendapat:
  1. Tips ekslusif mengawal kolestrol
  2. Jadual pengambilan supplement dari saya
  3. Cara pengambilan terbaik.
  4. Konsultansi berterusan.
 HUBUNGI SAYA SEGERA!

Klik disini untuk order segera!

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates