Pages

Sunday 11 May 2014

Dress baby, aku, tulang dan Ostematrix Shaklee

Assalamualaikum semua,

Ini cerita petang semalam, hati ni teringin sangat nak buatkan dress yang comel2 untuk si baby cha, tapi apa kan daya tanganku keras hahahhaha

Tapi kerana hati memang nak sangat maka terhasillah dress yang comel daripada romper dan tulle atau kain net orang biasanya panggil.




Haaa...comel tak?? Hikhik siap jahit manik dan buat bunga tau. Semua ku diy sendiri. Jadiklah kan? Hihi unyuk anak sendiri, yang penting comel dimataku. Banggalah juga sebab dapat buatkan baby baju dari hasil keras tanganku walaupun ada cheat sikit..ihiks

Ku bukan apa, kadang-kadang pelik sebab anak ku cha tu bila bawak keluar siap pakai scarf bunga-bunga tapi orang masih tanya boy ke girl?  Haih so lepas ni kalau pakai macam ni tapi orang still tanya soalan sama, boleh sakit jantung mak tau hahaha harus ku bagi carotomax pada yang bertanya tu. Apa tu carotomax? Haha akanku ceritakan di entry lain.


(See..siap gedabak bunga ku buat unyuk scarf dia hahaha)

Okey, sebenarnya nak sambung cerita lagi. Kalau diikutkan logik, duduk lama sambil tunduk dan khusyuk menjahit ni pastilah boleh sakit pinggang dan tengkuk kan? Almaklum ku tak ada mesin jahit so gigihlah menjahit guna tangan saja. Lagilah ditambah dengan nak bermanik bagai..hihi

Alhamdulillah,  berkat mengamalkan ostematrix secara istiqamah. Tiada rasa sakit pinggang atau tengkuk. Orang kata, masih steady.

Ostematrix ni apa? Ostematrix ni sebenarnya kalsium yang selalu kita dapat dari pemakanan kita.




Makanan seperti keju, kacang badam dan susu. Haaaa..tak suka minum susu? Ostematrix ni sangat sesuai untuk anda. Tak perlu nak minum susu. Telan je ostematrix 4 biji sehari untuk dapatkan bekalan kalsium yang mencukupi untuk badan kita. Moh tengok tanda-tanda kekurangan kalsium dalam badan kita.




Haaaa..jangan tak tahu, wanita asia paling tinggi risiko untuk mendapatkan osteoporosis tau. Tak takut ke kena rulang rapuh dan mudah patah di usia muda? Mungkin sekarang kita rasa benda tu remeh dan tak mungkin terjadi..TAPI..hal tu tak mustahil berlaku. Especially pada ibu-ibu yang bersalin secara c-section. Kenapa ku cakap macam tu? Kerana biasanya doktor akan berikan suntikan epidural dipinggang untuk rasa kebas. Kesan jangka panjangnya, pinggang akan terasa ngilu, sakit-sakit dan kadang-kadang kebas. Ini pengalaman seorang customer Shaklee ku sendiri.

Tidak salah membantu badan kita untuk dapatkan nutrien secukupnya, semuanya untuk masa depan akan datang jugak. Betul tak? Ostematrix bukanlah ubat tapi makanan tambahan yang kita perlukan kerana tidak semua khasiat makanan dapat badan kita serap dengan sempurna. Jadi makanan tambahan sangat membantu.

Hihi okey, sekadar pendapatku saja. Petang ni nak buat projek diy baju baby yang lain pulak dari baju-baju lamaku. Doakan ku success ye. Hihi

Berminat nak dapatkan ostematrix atau produk lain dari Shaklee? Bolehlah contact ku di 013-3530853 (zika). Ku adalah ahli Shaklee hihi nak cod barang area pasir gudang, johor bahru, kota tinggi dan kulai pun boleh. Pengeposan keseluruh malaysia.

Nama: Akmal Haziqah Abdul Rashid
SID: 1032893
No hp: 013-3530853
Fb: Mama Aira's shop
Personal fb: akmal haziqah abdul rashid






Sekiranya anda mempunyai kad kreadit/ mastercard/visa, anda boleh: Order Ostematrix disini!

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates